vrijdag 5 oktober 2012

En nu begin ik de crisis pas echt te voelen

Natuurlijk voelde ik het al langer, het is de reden dat mijn lief en hond weer terug zijn naar Zweden omdat hij hier geen werk kon vinden en ik niet langer voor twee mensen kon betalen, hoe zuinig we ook leefden. Door mijn vorige ex zit ik met wat geldproblemen, waren die er niet geweest dan was mijn lief ook nog bij me geweest. Ik ben nu al weken aan het rekenen en bekijken waar ik op kan besparen. Ben ik nu zo ver dat ik bijna alles op een rij heb blijkt ineens dat ze op het werk bezig zijn met de CAO onderhandelingen, een belangrijk speerpunt voor mij en meerdere collega's, is het bespreken van de toeslagen voor alle niet normale uren. Dus de zaterdagen, avonddiensten etc. Er is sprake van dat de toeslagen er af gaan voor die momenten en dat kan mij letterlijk honderden euro's per maand gaan kosten. Af en toe wordt je er moedeloos van. En kun je je haren wel uit je kop trekken dat je ooit zo lief was een ander uit de shit te helpen en dat je er daardoor zelf nu in zit.
Waar kan ik nog meer op besparen? Alle tips zijn welkom.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Petra,
    Zag dat je je als volger op mijn blog gemeld hebt. Leuk!
    Nu kom ik dus even hier lezen. Wat ellendig zeg dat je lief met hond weer naar Zweden moest omdat je geldproblemen hebt door je ex! Ik hoop voor je dat er een oplossing komt en dat jullie niet al te lang zonder elkaar hoeven zijn.
    Pfff, ja alles wordt steeds duurder helaas. En als ze op je werk inderdaad die toeslagen er af gaan halen ben je flink de klos dus! Hopelijk gaan ze dat niet doen.

    Groet, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogen ze dan zomaar de toeslagen verlagen of eraf halen???? Ik weet niet welk beroep je hebt, maar ik zou toch even informeren bij de bond of OR of dat zomaar kan. Als het wel doorgaat, kun je misschien bij de Sociale Dienst iets extra's ontvangen of in ieder geval kwijtschelding van waterschap en toeslagen voor wonen en ziektekosten. Maar, misschien heb je dat al??
    Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bonden zijn er al heel erg mee bezig Marga, het is een onderdeel van de nieuwe CAO onderhandelingen en als het gebeurd dan is er niet veel meer dat we er aan kunnen veranderen. Ik ga dan zeker op onderzoek om te zien of ik zorgtoeslag of huurtoeslag zal kunnen krijgen. Maar volgens mij moet ik dan eerst een jaar wachten want ze gaan toch kijken wat ik tot het einde van dit jaar verdien. Ik kan niet anders doen dan op nog meer zaken besparen en kijken of ik misschien nog wat extra kan verdienen. Gelukkig heb ik in november en december nog drie weekenden nachtdienst, een extra spaarpotje voor de dure dagen en dan wordt januari mijn eerste buy nothing new maand.
    Zoals het ernaar uit ziet blijft mijn lief minimaal 2.5 jaar in Zweden, het wordt een zware test waar we doorheen moeten.

    BeantwoordenVerwijderen